مجتمع چند منظوره ورزشی، تفریحی، تجاری و خدماتی پردیس

شرح پروژه

با توجه به احداث مجتمع عظیم مسکونی طاووس با حدود 1088 واحد مسکونی و همچنین راه اندازی مجتمع تجاری ونوس و برندسنتر توسط شرکت انبوه سازان زرین و همچنین وجود مجتمع‌های چند منظوره دیگری مانند کاسپین ستاره شمال و هچنین جاذبه های تفریحی و گردشگری خاص دیگر مانند آکواریوم، بسیاری از نیازهای طبیعی و روزمره ساکنین و گردشگران بی پاسخ میماند لذا طراحی پروژه‌ای با این خط مشی در دستور کار قرار گرفت.

مجتمع چند منظوره پردیس شامل 28 واحد تجاری خدماتی از جمله سوپر مارکت، نانوایی، خشکشویی، داروخانه، خدمات تأسیسات، میوه و سبزی فروشی، آژانس اتومبیل کرایه، کلینیک درمانی، مجموعه استخر شامل استخر استاندارد بزرگسالان، استخر مخصوص کودکان چهار دستگاه سونای بخار و سونای خشک، جکوزی (دو دستگاه)، حوضچه آب سرد، اتاق ماساژ حمام سنتی و حمام ترکی، بوفه و کافه تریا در 2 طبقه مجموعۀ اسپایا سالن بدنسازی در 2 طبقه، فضاهای جنبی مورد نیاز مانند رختکن و لاکرها و فضای پشتیبانی، سالن بولینگ استاندارد، سالن بیلیارد در دو بخش سالن عمومی و اتاق های VIP به همراه بوفه مجزا، سالن چند منظورۀ ورزشی و برگزاری جشن ها و مراسم، سالن بدمینتون، اسکواش، بوفه و پشتیبانی مجموعه چند منظوره ورزشی، فروشگاه ورزشی و پارکینگ اختصاصی و فضاهای تأسیساتی و پشتیبانی می‌باشد.

مهمترین ویژگی این پروژه تعامل بخش‌های معماری و سازه جهت سبک سازی ساختمان و جلوگیری از نیاز به احداث شمع بوده که باعث افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه‌های اجرا گردیده است.

حجم یکپارچه پروژه بخوبی کاربری اصلی یعنی کاربری ورزشی را تداعی می کند . ضمن اینکه واحد‌های تجاری در لبه ساختمان، راحت‌ترین دسترسی برای خریداران روزمره را داراست.

در طراحی پلان سعی شده است با توجه به موقعیت ورود بازدید کننده، سریع‌ترین دسترسی از طریق ورودی‌های 4 وجه ساختمان و ارتباطات عمودی از طریق پله ها و آسانسور‌های وجوه شمال غربی و شمال شرقی و همچنین شرقی بر قرار گردد.