مجتمع تجاری تفریحی پرشین شهر جدید هشتگرد

شهر جدید هشتگرد که بدلیل برخورداری از ویژگی‌های مطلوبی همچون نزدیکی به پایتخت و همچنین شهر بزرگ کرج، آب و هوای مناسب، بافت نوساز، منابع خوب آب، شبکه های حمل و نقل بین شهری مناسب، همچون مترو و شبکه سواره رو و دلایل متعدد دیگر، با سرعت بالایی درحال توسعه خصوصاً در حوزه اقامتی می‌باشد.
با توجه به مطالعات شهرسازی و طرح‌های جامع و تفصیلی،و تعریف دیگر کابری‌های مرتبط با زندگی شهری، تامین نیازهای مختلف مردم ساکن در شهر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می‌باشد.
بر مبنای این نیازها و همچنین اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای مشارکت بخش خصوصی، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، اقدام به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تامین هزینه‌های مطالعات فنی و اقتصادی و تهیه طرح‌های امکان سنجی و طراحی و همچنین ساخت کاربری‌های مورد نیاز در قالب قرارداهای مشارکت نموده است.
در همین راستا یکی از بزرگترین زمین‌های اختصاص داده شده به پهنه بزرگ تجاری در یکی از بهترین نقاط مرکزی شهر، به مساحت حدود 6.5 هکتار (حدود 4.8 هکتار پس از عقب نشینی محدوده کمربند فضای سبز)، مورد مطالعات امکان سنجی این مهندسین مشاور قرارگرفت.
پس از مطالعات مفصل اولیه، بدلایل بسیار که به اختصار به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود، پیشنهاد طراحی و ساخت یک مجموعه چند منظوره با محوریت مجتمع تجاری و با تعدادی کاربری افزوده به مدیران اصلی شرکت شهرهای جدید کشور و شهر جدید هشتگرد داده شد.

دلایل اصلی پیشنهاد مجموعه چند منظوره تجاری:

مرکزیت زمین پیشنهادی در شهر جدید هشتگرد
وجود دسترسی‌های متعدد شامل راه‌های درجه یک در تمام وجوه اطراف سایت
تراکم بالای بافت مسکونی اطراف و کمبود فضاهای خدماتی متناسب با آن
نزدیکی ادارات اصلی شهر من جمله شهرداری و سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی برای خدمات بهتر
دید و منظر بیرونی و درونی بسیار مطلوب سایت
وجود شیب طبیعی که پتانسیل بالقوه ای برای افزایش کیفیت معماری مجموعه ایجاد میکند
وجود شبکه حمل و نقل داخل شهری و دسترسی آسان به پایانه‌های اصلی برون شهری مانند ایستگاه اصلی مترو شهرجدید
امکان تامین تاسیسات زیربنایی مورد نیاز
امکان تامین پارکینگ مورد نیاز و جلوگیری از ازدحام و معضلات ترافیکی
امنیت بالای منطقه و …

کاربری‌های پیشنهادی در مجموعه شهر جدید هشتگرد:

واحدهای تجاری، هایپرمارکت، اداری، ورزشی شامل سالن بدنسازی، سالن ورزش‌های گروهی، سالنهای چندمنظوره، سالن سنگ نوردی، مجموعه تندرستی و آب درمانی، دفاتر اداری، مجموعه تفریحی شامل بیلیارد، بولینگ، بازی‌های رایانه ای، بازی کودکان، تالار مجالس، انواع رستوران، فودکورت، سالن آمفی تاتر، سال‌های سینما، کافه تریا در فضای باز و سرپوشیده، هتل، فضاهای خدماتی وپشتیبانی، راه پله‌ها، آسانسورها، پله‌های برقی، رمپ‌های متحرک، محوطه سازی و پارکینگ مالکین و مراجعین و …

مجموعه چندمنظوره پرشین شهر جدید هشتگرد

مشخصات خاص پروژه

– سطح اشغال حدود 77% زمین معادل 36/750 مترمربع
– 64/000 مترمربع فضای مفید تجاری مشتمل بر حدود 850 واحد تجاری
– 42/500 مترمربع پارکینگ حدود 1700 خودرو
– 17/500 مترمربع کاربری‌های تفریحی، نظیر، سالن‌های سینما، آمفی تأتر، شهربازی کودک، سالن بولینگ و بیلیارد،
مجموعه ورزشی شامل: سالن‌های بدنسازی، ورزش‌های گروهی، چند منظوره، آب درمانی و spa (اِسپا)
تالار برگزاری مراسم، مجموعه رستوران و کافی شاپ و هتل آپارتمان و ..
مساحت کار زیربنا در حدود 162.500 (یکصد و شصت و دو هزار و پانصد) متر مربع می‌باشد.

ویژگیهای مهم طرح

پروژه فوق یک مجموعه واحد است که از ترکیب 4 پروژه مستقل در قالب 4 بلوک مجزا شکل می‌گیرد. هرکدام از بلوک‌ها، ورودی، پارکینگ و تاسیسات مستقل داشته و امکان اجرای هر کدام از ان‌ها در فازهای مختلف و با شخصیت مستقل فراهم می‌باشد.
رستورانی شیشه ای با دید پانورامایی در ارتفاع حدود 25 متر از محدوده محوطه سازی شده بصورت یک سازه منحصر بفرد دو بلوک را با فاصله حدود 30 متر به هم وصل میکند که در نوع خود در کشور بینظیر است.

فضاهای جذاب سرپوشیده، نیمه باز و روباز در جای جای مجموعه وجود داری بر این بوده که تمامی واحدهای تجاری بدلیل برخورداری از موقعیتی خاص مرغوبیت ویژه ای داشته باشد.
کاربری‌ها طوری طراحی شده اند که مخاطب خواه ناخواه مسیرهای جذابی در پروژه را طی کرده و ضمن استفاده از امکانات متنوع در مجموعه ساعت‌های زیادی را در آن سپری کند که این موضوع باعث رونق در چرخه اقتصادی مجموعه و شهر می‌شود.