مجتمع تجاری خدماتی برند سنتر

شرح پروژه

مجتمع برند سنتر در دو بلوک شمالی و جنوبی با ویژگی‌های متمایز طراحی احداث گردید.

در یال جنوبی تعداد 28 واحد تجاری درشت دانه در 2 طبقه با مساحت متغیر بین حدود 385 تا 1480 مترمربع جهت استقرار برندهای معتبر طراحی و اجرا گردید.

در یال شمالی علاوه بر استقرار 100 واحد تجاری با اندازه‌های متوسط و کوچک 2 واحد کافی شاپ، 1 رستوران واقع در بام سنتر (طبقه سوم)، فودکورت و 8 باب غرفه فروش غذا و 18 غرفه تجاری کوچک روباز به مساحت تقریبی 17،500 مترمربع طراحی و احداث گردید.

از ویژگی‌های معماری این پروژه می‌توان به برخورداری تمام واحدهای تجاری از ویترین‌های بزرگ دوطرفه اشاره کرد که به خاطر فرم خاص X شکل پلان می باشد.

همچنین هرکدام از بال‌ها دارای ورودی مجزا و لابی مستقل می‌باشد که امکان فعالیت مستقل یا پیوسته به بال دیگر را دارد. فضاهای تأسیساتی در قسمت فصل مشترک دو حجم قرار گرفته‌اند که علاوه بر محفوظ و مخفی بودن، نزدیکترین دسترسی را به هر دو سوی پروژه داشته باشند.

علاوه بر پارکینگ‌های پیش بینی شده در محوطه بیرونی پروژه، در میان دو بال داخلی پروژه پارکینگ اختصاصی با بهترین شرایط سایه اندازی ساختمان و امکان کنترل کامل ترددها طراحی شده است.

کلیه واحد‌های تجاری بزرگ یال جنوبی دارای دسترسی مستقل به طبقه بالا با پله و آسانسور بزرگ هیدرولیک است.

همچنین یال شمالی دارای تعداد 6 آسانسور، 2 دستگاه پله برقی رفت و برگشت، 4 دستگاه پله فرار، 2 دستگاه آسانسور خدماتی و دو دستگاه پله اختصاصی نیرو‌های خدماتی می‌باشد.

نمای باز پروژه با فرم خاص خود در رهگذران دعوت به ورود و حس اکتشاف مجموعه را ترغیب می‌کند.

یال جنوبی بدلیل برخورداری از دهانه‌های بزرگ بصورت اسکلت فلزی و یال شمالی با سیستم اسکلت بتنی طراحی و اجراء گردیده است.

در حاشیه حجم شمالی و جنوبی با ایجاد محوطه سازی خطی فضایی آرام و دلنشین جهت مکث و تمدد اعصاب بصورت فیلتری مابین خیابان و ساختمان طراحی و اجرا گشته است.